CNA anchetează TikTok pentru publicitatea politică
- TikTok declară că nu permite publicitate politică plătită.
- Analiza CNA arată că TikTok a permis promovarea indirectă a mesajelor politice.
- CNA constată lipsa transparenței algoritmilor și în publicitatea politică.
Consiliul Național al Audiovizualului cere Comisiei Europene ca, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, să investigheze TikTok. De asemenea, se cere și o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea TikTok în România, după turul 1 al alegerilor prezidențiale.
Ce a sesizat ca ar fi în neregulă CNA și pentru ce este solicitată ancheta pe TikTok?
Este vorba despre un raport în care Călin Georgescu ar fi înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Este o evoluție atribuită campaniei de pe Tiktok, bazată pe coordonarea unor conturi care să îl promoveze constant fără a avea acest lucru marcat. Este o amplificare artificială prin algoritmi și hastag-uri. CNA…